kajaking

hejhej. nu har vi åkt ifrån phiphi och är tillbaka i patong igen, båtresan gick förvånandsvärt bra faktiskt mådde bra hela tiden, och när vi komm tillbaka till the yorkshire inn och vi fick ett ännu finare rum denna gången haha, och vi har haft en riktig fetto dag idag först åt vi lite pan pizza på pizza hut sen åt vi munkar sen ostbågar och kitkat och klockan är bara två, och här ligger vi på rummet från solen och orkar ingenting, mina axlar tar kål på mig så otränad i kajakandet förstår ni, vi kämpade livet ur oss.

igår gick vi till stranden direkt på morgonen för att hyra kajak som bara kostade 300 bath för två timmar och snorkel for 50 bath ca 10 kr haha, så gled vi iväg från phiphi för att ta oss till monkey beach den resan gick ganska fort för oss två tog typ 10 minuter och när vi kom fram insåg vi hur underbart thailand kan vara, stranden var jätte fin, man kunde snorkla vilket varken jag eller aram gjort så vi tyckte det var jätte roligt, att se fiskar med massa finar färger haha. och apor vilda apor hur söta som helst, aram som är rädd för alla levande djur vågade inte gå så nära och jag köpte en påse bananer för att mata och nör jag betalade kommer en apa flygande och snor hela påsen haha och alla står runt och skrattar hur kul som helst så köpte jag en ny liten påse och  matade tre apor, hur goa som helst de kom runt en och klättrade på benet för att få fler bananer de är som små bebisar typ. bästa på hela dagen :) efter monkey island skulle vi till en liten strand 25 minuters paddlande bort, vilket var hur kämpit som helst, och jag gnällde lite som vanligt men kul hade vi, stranden vi kom till var helt underbar hur fin och liten som helst och knappt några människor och man kunde snorkla där med. sen skulle vi tillbaka till phiphi efter 2,5 timmar och det var kämpigt som tusan men vi kom fram haha, det var den bästa dagen vi haft hittils. på kvällen var vi helt slutkörda av allt paddlande och vi åt lite middag och såg en eldshow ochsen sov vi. PUS&KRAM MADELEINE


 

 

 

 




Kommentarer
Postat av: emelie

hej gullet! vad fina bilder jag blir så avundsjuk jag sitter på jobbet nu. vad brun du blivit :) saknar dig pluttan!

2009-01-29 @ 12:39:50
Postat av: Lisette Norrby

Vad härligt ni har det! Hur länge stannar ni??

Hälsa!

Kram

2009-01-29 @ 22:02:56
Postat av: Gerd Högberg

Va`duktiga ni är som orkar paddla och klättra i berg. Det ser urskönt ut och ni verkar ha hur kul som helst. Snart är det väl dags för Malaysia? Fina bilder ni har tagit och du Madeleine du klär verkligen i snorkelutrustning,hi,hi. Kram mormor

2009-01-30 @ 00:32:40
URL: http://madeleinearam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0