kuala lumpur.

hejhej, nu var det några dagar sen vi skrev, för 3 dagar sen kom vi hit i huvudstaden kuala lumpur, och första dagen gick vi på stan direkt för att hitta en laddare till datan, med den lilla hotellguiden som visade hur man tar monorail in till stan, och tack emelie igen för hjälpen med hotellet vi bor jätte nära stan och ser tvillingtornen från rummet, haha. vi hittade sladden iaf :) as glada blev vi jag var så rädd om alla bilderna som var på datan, men internet på hotellet är så segt vissa dagar så har inte kunnat komma in här på bloggen. vi har i stort sett åkt in till stan varje kväll, haha och jag har hittills hittat fyra topshop, zara,mango och bäst av allt forever 21 ett as stort, haha men jag håller i pengarna. det regnar ganska mycket i KL haha lite surt så vi börjar redan blekna. det finns ett vattenland här typ med karuseller och sånt som vi tänkte gå på men vädret verkar inte tillåta det, men tack vare arams syster fick vi reda på att hong kong har ett dinseyland :) hongkong åker vi till i övermorgon, flyget tar 4 timmar får se hur det går för mig haha. men shit va mycket pengar vi lagt på att komma till hongkong och från, men disneyland gör nog allt värt det. i hongkong stannar vi bara 3 dagar sen flyger vi tillbaka till thailand, koh samui oj vad vi saknar thailand, världens coolaste hotell hittade jag. jag och aram har bestämt att vi är inte så stora på malaysia alltså, det är skitigt och alla glor på en som en alien och de har ingen god mat alls, sen vi kom till malaysia för tre veckor sen har vi ätit mcdonalds typ 14 dagar av det, haha man blir ju inte smalare direkt. och är det in mcdonalds så är det KFC kycklingpopcorn haha usch, vi vill ha thaimat igen.

 vi har bokat klart hela våran resa nu hotell flyg och allt, haha koh samui är vi på i 12 dagar sen flyger vi vidare till phuket igen i 12 dagar sen flyger vi tillbangkok för att flyga direkt till vietnam ho chi minh, där är vi i 8 dagar sen bangkok 4 dagar sen är vi hemma :) känns som det inte är så långt kvar fast det är halva tiden, fast vi börjar bli lite hemsjuka nu, ajg saknar mest riktig redbull och att jobba knäpp som jag är, aram saknar nog bara olearys och spela fotboll, imorgon ska han upp mitt i natten för att kolla på champions league.

igår gick vi från stan till tvillingtornen, shit va fina de är, om man kollar på kvällen de lyser så sjukt fint, och kollar man från vårt rum ser man att toppen inte syns för molnen, haha. jag ska iaf försöka vara lite duktigare på att skriva från och med nu. just nu försöker jag hitta någon sevärdhet vi ska gå och kolla på men allting är trådgårdar och hus haha och vi känner att vi kan vara utan det, men en tripp till chinatown  och utsikts tornet blir det nog ikväll, nu ska jag försöka få emd aram på powerwalk, haha. puss&kram madeleine

 a haha jag har glömt jätte länge att skriva något, när vi var på mdonalds i langkawi haha, så var det en indisk kille som hade köpt en bigmac, och sen gick han och satte sig och började äta, sen gick han tillbaka till personalen och började bråka med dem, så satt vi och tjuvlyssnade vad det handlade om haha han flippae ut över att det var kokött i en bigmac för han trodde inte han trodde det avr fisk i för jämte bigmac var den en fisk hamburgare och eftersom de var jämte varandra antog han det, och han tyckte det var missledande, och han frågade efter chefen och började filma med sin kamera och filma menyerna och gå bakom kassan och sånt personalen blev helt chokade sen tryckte han upp kameran i halvchefens ansikte och ba ser du att det är kött hur ser man det och gjorde värsta intervjuen sen filmade han hela mcdonalds och skulle åka till polisstationen och anmäl sen sa han till chefen att hon och skulle åka med honom dit haha hon ba äh nej jag jobbar här, ni fattar inte hur dryg han var haha.

 


 

här är lite bilder när vi åkte på utflykt till vattenfall och seven wells och sen åkte vi cablecar upp i berget det var så himla läskigt, så var men uppe på nästan 700 meter,. och ajg fick se apor igen haha älskar apor, aram är skit rädd, man fick gå skit högt upp för att komma till källorna och när vi kom enr våra ben skakade aölltså vadmusklerna av sig själva haha, och jag klagade hela vägen upp och ner. där uppe kunde man åka rutchkana på stenarna, ajg vågade inte för det såg livsfarligt ut med aram vågade haha..


 

    







Kommentarer
Postat av: Gerd

Hej igen! Jag sa ju det, att det är lite likt Indien i Malaysia. Lite skitigt och ociviliserat!!

Men vi tyckte ändå att det var charmigt. Självklart skall ni till Chinatown, men det är mycket skräp som säljs där. Visst är tvillingtornen fina. Vi bodde precis bredvid dem och fick skitfina bilder på dem. Kram mormor

2009-02-24 @ 16:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0